Stressymptom, livsglädje och världens bästa mormor!

Eeeh... Det blev visst ett litet uppehåll ändå, jag som svor på att vara så duktig!

Men livet här nere har rullat på i en sån faslig fart att jag varit tvungen att - de få lediga stunder jag haft - bara försökt pyssla om mig själv. I slutändan är det ju den enda man har, och många gånger måste andra (läs: mamma) påminna en om sina egna gränser innan all energi, ork, motivation och glädje brunnit ut.

Hursomhelst! Efter att ha försökt övertala mig själv i ett par dagar att lyssna på kroppen, inte stressa ihjäl mig för någon annans skull osv, osv, så känns det bra. Inte jättejättejättebra, men bra. Det ligger fortfarande en stor klump frustration över det sista skolarbetet som ska in, och det är jag rädd för att det kommer göra tills den dagen vi kan skicka in rapporten och bara... släppa den här terminen. Och även om det har varit hysteriskt roliga helger och fantastiskt mycket fest, stoj och stim, så ska det bli skönt att komma hem och ibland bara kunna ägna en helg åt stugvistelse med skogsandning, vattenblänk i ögonen och filtliggande bokläsning. Puh, känner att den här terminen kört lite slut på mig. Fast jäkligt kul har det ju också varit...jag får prata lite om det en annan gång :) Nåja. Enough med det här ältandet!

Idag har jag åtminstone "sluppit" grupparbete då vårt projektföretag ändå inte ger oss något material att arbeta med, vilket betyder att 1- jag kunde lämna in min cykel på lagning (punka) och 2 - jag har hunnit tvätta! Detta skulle jag nog aldrig tidigare i mitt liv kunna kalla för vardagslyx, men när man är en aktiv student och bara kommit hem för att ramla ihop i en lite trött hög de senaste veckorna, är det här stora framsteg!

Dessutom vaknade jag imorse till ett sms som väckte leendet innan resten av kroppens muskler insett att det var morgon. Sen tog jag mig ut på en promenad så att nattens tunga andetag kunde bytas mot hoppfullt syre i lungorna. Fick en sån där "livet är fantastiskt ändå"-känsla när jag efter tio minuter i duggregn möttes av solen, samtidigt som ett träd skakade loss morgonregnet från grenarna. Att dessutom gå förbi små andfamiljer med små gula bollar till ungar gör ju inte dagen sämre. Bra morgon!

Nu sitter jag och försöker läsa, vilket är dööööden, men... samtidigt så har jag idag kunnat prata med bästaste Hultan (helt jävla overkligt att hon ska vara i Sverige i sommar! Kan knappt tro det), fått gulligt sms av sylle, fascinerats över det lilla knytet som växer i Malins magen (jag längtar tills vi ses!) och ska snart ge mig ut i spåret med Stålis. Hade bara varit pricken över i:et om min skäggiga himla karl kunde vara här också! ;)  

OCH, sist men absolut inte minst, min alldeles otroliga, underbara, kramgoa, jättesnälla, snygga, omtänksamma och världsbästa mormor fyller år idag! Blev så glad att höra att kortet kom fram i tid, men hade gärna huggt av mig en arm om möjligheten att få åka dit imorrn funnits. GRATTIS Morm! Du är fantastisk!

Nej, nu ska jag läsa en stund till innan Stålis kommer hemrullande från skolan.
Avslutar med en bild som gör mig glaaad just nu. Jag <3 Sylle

 Jag hjärta Sylle

Puss!


Kommentarer
Postat av: Sylle

Åh vad ja saknar dig!! Massvis! Snart ses vi! Jag längtar så efter dig! Puss puss min älskade!

2011-05-20 @ 14:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0