It's been awhile...

Hola!

Jag vet; uppdateringen har varit bristfällig, men nu tänkte jag att det var dags, när det plötsligt uppenbarar sig en fri timme mellan alla andra saker man fyller dagarna (och kvällarna!) med.

Är tillbaka i Linköping efter ett helt fantastiskt "jullov" i Sundsvall, och jag vet inte om det är det, stressen inför kommande tentan eller bristen på sömn de senaste dagarna (har sovit kanske 3 timmar per natt) som gör att jag just nu inte känner mig så... positiv. Jag ska försöka skaka det av mig, men tänkte ägna mig åt just jullovet i detta inlägg så kanske glad-känslorna från då kan påverka mitt dagliga humör?
Always worth a shot, eller hur? :)

Jag fick alltså vara hemma i nästan en månad, och jag har haft det så fantastiskt bra att jag inte kunnat önska det bättre! (Kanske att det var liiite varmare bara, så man faktiskt kunde vara ute mer än man var...) När jag först kom hem hade Fredrik julstädat och det var så himla fint överallt att det nästan kändes overkligt att jag faktiskt varit där förr...

Sen fick jag vara med och handla gran. och vilken gran sen! Fyra meter hög reste den sig, och vi hade jävligt kul när vi hoppandes från golvet, balanserandes på stolar och klättrande i soffan försökte pynta den. Men jättejättemysig blev den, och graninförskaffandet kommer bli en stående tradition kommande år...

(Tyvärr har jag inte tålamod att ladda upp fler bilder nu, det får bli en annan gång. :) )

Att dessutom få spendera helt fantastiska kvällar med både underbar och älskad släkt och underbara och älskade vänner, gjorde ju inte saken värre. Kort sagt hade jag inte kunnat önska ett bättre "jullov", eller bättre människor att spendera det med.

...det som däremot inte känns lika bra är att imorgon kommer det en hemtenta på mailen och sen kommer jag sitta och slita håret i fyra dagar för att försöka få ihop något av värde med närmare ett dussin teoretiker. Dessutom är en av kursens böcker borta. Och jag längtar hem till Fredrik så jag nästan, nästan går sönder.

Det känns helt enkelt inte riktigt så bra just nu.

Men, vad sägs: Ska vi ta en paus på några dagar, ni och jag? Så kanske jag kan komma tillbaka med en nyfunnen glädje innehållandes en ny kurs, en vår med massor av spännande och självutvecklande aktiviteter, och en skrattfylld mage fylld av förväntan? Jag vet ju hur lyckosam jag är, hur mycket jag har att vara sjuuukt tacksam för, och hur jag egentligen lever ett riktigt jädra bra liv!

Men mer om det nästa gång. ;-) (och den planerade resan till Paris och London, såklart!)

Ikväll, då bristen på plugg-motivation är fullständigt självlysande i sin frånvaro, blir det nog film nere hos Millan och förhoppningsvis en god natts sömn innan hell on earth sätter igång imorgon. Wish me luck, helt enkelt.

Puss.

Kommentarer
Postat av: sylle

Lycka till på tentan!!!!! Detta klarar du! Men visst har jag rätt. Ca 1 v innan tentan vill man dö....livet sucks så att säga. Ostädat hemma, ingen mat i kylen, håret åt alla håll, och har man tur så hinner man med en snabb dusch. JA så är det för mig iaf=) Sen efter tentan...ja då är det andra bullar!PUSS PUSS

2010-01-20 @ 16:49:11
Postat av: Anette (din gamla kollega:)

Emma, va hääärligt att höra din röst på mobilsvaret:)

Och det värmer att du bryr dig, ska du veta!

Dina ord som jag fick på Emhart betyder mycket för mig!! Du är en FANTASTISKT,UNDERBAR PERSON, Emma! Jag vet att du kommer att fixa allt till din fördel!



Kraaaaaam!/ Anette

2010-01-22 @ 18:44:15
Postat av: Anette (din gamla kollega:)

Emma, va hääärligt att höra din röst på mobilsvaret:)

Och det värmer att du bryr dig, ska du veta!

Dina ord som jag fick på Emhart betyder mycket för mig!! Du är en FANTASTISKT,UNDERBAR PERSON, Emma! Jag vet att om du vill kommer du att fixa allt till din fördel! LYCKA TILL!!!!!!



Kraaaaaam!/ Anette

2010-01-22 @ 18:47:33
Postat av: Sylle

Dags för ett nytt inlägg snart...börjar känna lite öken här! PUss

2010-02-03 @ 10:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0