Nu är det fredagsmyyyyys...

Oh my.

Vaknade klockan nio av att korridorsgrannen dammsög (väggarna här är som pappersark...). Somnade klockan 4 efter tentafest med klassen.
INTE den ultimata kombinationen, kanske.  Men klockan 11 ska jag träffa Millan för en promenad så det är väl bara försöka hålla sig upprätt så länge det går.

Och det gör kanske inte så mycket ändå;

- Jag har äntligen, ääääääntligen skrivit klart den där jävla hemtentan för världens segaste kurs. Har spenderat de senaste dagarna med skitigt hår, iklädd mjukisbyxor, ätit varenda mål mat på rummet (diskhög deluxe på skrivbordet!), knappt andats utomhusluft, och slitit mitt hår över obegripliga frågor. Det hela eskalerade i en slutspurt där, vid ett försök att korta ner arbetet med 200 ord, datorn hängde sig 30 gånger på en timme och jag var sekunder från en mental kollaps... Tyvärr fick jag ta bort hela stycken av ren rädsla att datorn skulle ge upp varje gång jag tog ett ord åt gången. Med skakiga händer skickade jag dock in den och vågar inte öppna dokumentet för att se hur det blev tillslut. Nu är det bara hålla tummarna hårt och hoppas att det gick vägen...

- Det var Oktoberfest på Herrgårn igår och vi tentafestade som sagt med klassen. Fick varsin ölsejdel och hade allmänt trevligt! Slutsats: jag gillar min klass. Och jag gillar öl.

- Ikväll blir det fredagsmys med Millan vilket innebär promenad, en sväng på stan (CSN har ju kommit idag) och sen middag och idol-tittande ikväll. Precis vad jag behöver känner jag. Ämnar ta det lika lugnt resten av helgen med, men vi får väl se. :)

- Det är inte ens en vecka tills jag åker hem. Det är 6 dagar. SEX DAGAR! Det går ju som en grisblink! Jag kan äntligen, efter att ha skrivit tentan, kunna släppa allt och bara läääängta. För det gör jag. Det ska bli helt underbart med släktmys först och sen en hel helg med min helt underbart stöttande, mjukt talande, kärleksfullt kramande karl. (Som för övrigt varit ovärderlig dessa tenta-skrivar-dagar, trots att jag knappt gått att prata med. Förlåt Fredrik! I'll make it up to you.) Iiiiiih, så jag längtar!

Nu: kliva upp ur sängen, dra på sig mjukiskläder, ignorera huvudvärken och möta Millan utanför.
(Note to self: Ignorera spegelbilden och låt glädjen i magen sätta prägel på dagen istället.)

Hoppas ni får en underbar fredag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det later som att vi tajmat varandra med skolproblem! Du far iaf vara glad over att allt inte forsvann precis nar du skrivit klart... ;) Men, vi har bada klarat av utmaningarna, sa nu ar vi val varda en helg av bara lugn, ro, och njuuutningar! Saknar dig mitt hjarta! Puss!

2009-10-23 @ 11:49:10
URL: http://hultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0