Guess who's back...?

Ja...

Så var det ja! Efter många år(?) av tystnad kände jag att det kanske var dags att upprätta en liiiten vy mot omvärlden igen. Mestadels kanske för att slippa skriva de tusen mail jag borde och berätta hur jag har det, när stora delar av mitt hjärtas byggstenar befinner sig på alltför långt avstånd. Så, här är jag igen. Jag vet inte hur detta kommer gå, eller hur mycket jag kommer skriva, men jag gör ett försök åtminstone, så får vi se hur det går.

Oh, enough with the fucking excuses! :)

Så, vart i helskotta ska jag börja...? Sitter nu på mitt studentrum i Linköping där jag spenderat de senaste...8 veckorna, give or take. Haha, herregud vad lite det låter som nu. 8 veckor! Det känns ju för fan som 8 månader, med alla nya intryck, alla nya människor, skola, stad... hursomhelst. Jag trivs jäkligt bra! Har (än så länge) världens härligaste klass, och en väldigt trevlig korridor. Det är svårt att liksom sammanfatta allt såhär när man inte skrivit på länge, men det får väl bli småbitar längre fram med mer utförliga beskrivningar...

På de här 8 veckorna har jag iallafall:

- Haft nolle-period i gruppen "Trekking" och klätt ut mig till "TRÄ-king" på vår första sittning.
Träking.
- Åkt på camping med klassen till Pinnarp och vunnit "pinnarpiaden" med det tillfälliga laget "Badring", bland annat genom rump-charader.
- Gjort en papier-mache-hyllning till vårt överfadderi

- Blivit väckt på morgonen efter personalsittningen av ovan nämnda fadderi, ramlat ur sängen, dragit på morgonrocken och bjudit dem på skorpor i världens bakis-kalabalik.
- Blivit vald till årets kvinnliga nolla (!?) på avslutningssittningen. Vilken chock!

-Dansat till Moneybrother på kalasmottagningen
- Varit på Rock-kravall med världens bästa, och snyggast utklädda ROCKER-klass!

-Fått frukost på sängen av en mycket efterlängtad fröken Lindefelt.
-Druckit alldeles för många öl och hejat på Zlatan på Harrys med vääärldens otrevligaste personal.

-Hämtat min underbara karl på stationen och haft en fantastisk helg i Linköping med honom.
-Haft tentafest med klassen för första gången, vilken involverade vinbrännboll med sprucka byxor, dunderkalas i mitt korridorskök med världens stämning, och kalabalik som sig bör framåt småtimmarna.
-Varit hos Jocke i klassen en måndag på barinvigning. Han hade köpt en bar-jävel till vardagsrummet. Helt crazy!
-Ätit buffé med klassen och applåderat åt Martin i klassen och hans band som uppträdde på Platå.
-Åkt hem till ett efterlängtat Sundsvall och haft en sån där smörigt perfekt jävla film-liknande helg hos min karl och släkten...

Ja, någonstans där befinner jag mig nu, och självklart har det hänt betydligt mer, men... hur jävla roligt är det att läsa för er andra? :) Har säkert 500 bilder på kameran, men eftersom datorn kraschade och jag sitter här med min 10+ åring nu som tar en halvtimme för att få fram EN bild, så skiter jag i att lägga upp mer nu. Det får bli senare istället.

Hursomhelst så mår jag bra. Jag längtar mig alldeles skakig efter mitt livs kärlek som sitter där hemma på tullgatan och luktar sådär gudomligt gott alldeles bakom örat, fyller kroppen med små glädjebomber även när milen sträcker sig långa... Ni som vet hur förälskad jag kan bli (som Emelie sade; "jag känner INGEN som blir lika kär som Emma!") kan ju tänka er det gånger 1 miljon. Jag har aldrig känt såhär i hela mitt liv. Helt galet jävla fantastiskt skrämmande och gudomligt underbart... Jag längtar dig Fredrik!

Dessutom har jag drömt om dig Karin i flera nätter... Och Sylvia och Emeliie och Emelie och Christina och Lollo och jag vet inte vem.. ;) Antar att jag verkligen saknar er med, helt enkelt. Ibland undrar jag hur fan jag ska kunna fixa det här nya, otrygga, långväga, men samtidigt har jag aldrig förut varit så trygg i allt det där andra, det relevanta. Kärleken, familjen, vännerna, så... jag antar att det är en bra tid att våga testa, hoppa, chansa. Så får vi helt enkelt se vart livet tar en därefter. Nu har jag bland annat en Herr- och Damsittning som väntar imorgon, en fotbollskväll på lördag, Söndagsfika i korridoren på Söndag (Jag ska bjuda på mormors morotskaka!), sen åker jag hem 29 okt-2 Nov igen och firar 1 år med världens mest fantastiska man (och grattar mamma & morf samtidigt) och sen ska jag och Jocke (årets manliga nolla) försöka lyckas med en hejdundrande tack-fest för alla faddrar, nollor, festeriet och överfadderiet. Puh, wish me luck! (Och- kom gärna med förslag om det är någon lek eller tävling vi helt enkelt måste ha med.) För övrigt ska temat vara "Jag kom nyss ifrån..." och Jocke och jag funderade starkt ett tag på att klä ut oss till pingviner och komma från någon isvak någonstans. Höhö, det kommer nog bli en del roliga bilder, kan jag tänka mig. ;)

Nu får det nog räcka för idag. Nästa gång blir det förhoppningsvis lite mer... ja, inte vet jag. Intressant? Relevant? Blablabla-igt? Oh well...

Later.




Kommentarer
Postat av: Karin

Yaaaaay! Äntligen är du tillbaka! Äntligen får jag läsa dina underbara underfundiga formuleringar, dina fantastiska kärleksyttringar, och bara... få en insikt i hur ditt liv är nu, när vi inte kan prata-halebop-gratis i tid och otid..! Saknar dig!! Puss mitt hjärta!

2009-10-08 @ 23:32:22
URL: http://hultan.blogg.se/
Postat av: Emeliiie

Håller med föregående talare :) Saknar dig ju!



Men jag vet inte, jag blev ju inte förvånad över att du blev vald till årets kvinnliga nolla :) Något annat hade inte varit rätt.



Åh, sitter och läser om din nollning och det får mig att känna mig så gammal! Jag saknar alla dom där roliga studentgrejerna... Själv bara pluggar man och är duktig. Usch så tråkigt.



Puss puss!

2009-10-09 @ 14:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0