Amor Vincit Omnia.

Hallåja!

Det var ett tag sen jag skrev, men (som vanligt) har det varit fullt upp. Först förberedelser och utförande av Tackfesten 09 som gick jättebra! Alla var jättesnyggt utklädda där jag och Jocke mötte dem i dörren som pilot och flygvärdinna, och sen var det en helkväll med Gyckeltävlingar, bål och Marcus som spelade skitbra musik hela kvällen. Dessutom var det inga spyor att torka upp när kvällen rundades av! Städningen var klar vid halv 5 kanske och jag stupade i säng, då jag känt mig risig flera dagar.

Det verkar som jag åkte en sväng på sympatisjuka här nere i Linköping därefter... Pratade med mammi och hon, pappa och brorsan låg i feber allihopa (till och med katten hostade!), och se på tusan vem som låg i två dagar sedan... Alldeles rätt; Moi. Jag har i och för sig haft känningar redan veckan innan, men eftersom tackfesten gick av stapeln var det bara till att ignorera sjukdomsförloppet så gott det gick och hålla i hela vägen... men det kom ikapp senare att man inte tillät sig vila ordentligt.

Men sen dess har jag återigen laddat batterierna, först och främst i och med Fredriks besök i helgen. Som jag längtat! Tyvärr går timmarna med hans andetag i min absoluta närhet alldeles för fort och det var en tung dag igår när jag tvingades krama hela min livslust farväl och sätta honom på ett norrgående tåg. Motivationen föll till fötterna efter det, och jag har väl en sisådär 1000 sidor urslitteratur att läsa ikapp mig på, men nu gäller det att tänka positivt! 

Jag har ändå i grunden glada känslor i magen. Mycket grundades i läsningen av underbara Karins blogginlägg (Du är värd hela världen!) och glädjen över att jullovet närmar sig med stormsteg, vilket kommer innebära mys med alla själar jag så stark saknar här nere. Jag ämnar ägna hela lovet åt total avslappning, insupande av glädje och njutning. Inga måsten, borde:n... bara ett ordentligt julmys, med delar av mitt hjärta, så till den grad att hela kroppen kommer vara så uppladdad av lycka att den kommer vara självlysande när jag sedan återvänder söderut.

Om drygt två veckor så kommer jag till världens finaste T-central, till världens finaste familj, en lägenhet så fylld av kärlek att jag kommer få pressa in resväskan i något hörn medan vi julpyntar, och, icke att förglömma, en karl som gång på gång, dag efter dag överrumplar mig med sin humor, sin omtänksamhet, sin kärlek och sitt enorma stöd för den sämre delen av sig själv som fick för sig att plugga 60 mil söderut en sisådär 4 månader sedan... Tack älskling. Det skulle aldrig gå om du inte var precis så underbar och fantastisk som du är. 

Nej, nu ska jag nog slänga in mig själv i duschen innan jag kryper till sängs. Imorrn ska jag äta frukost framför julkalendern med Anna i korridoren, sen väntar skola heeela dagen och Body Pump klockan 18.30 på kvällen. Det kan behövas efter en helg med underbar Fredrik-lyx och PA-tjejernas julmys. :) Men HÄRLIGT har det varit!

Tack förresten igen Morm och Morf för lussekatter och pepparkakor! De var himmelskt goda och jag blev jättejättelycklig att ni skickat med Fredrik lite kärlek. Det ska jag ge tillbaka så fort jag kommer hem! 

Sov gott hörrni.
/E  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0